Parturnering og hulspilsmesterskaber

Turneringsregler:

PARTURNERING

Der spilles greensome. Begge spillere slår ud på hvert hul, og parret vælger det bedste drive at spille videre med. Herrespillere spiller fra Tee 57, damespillere fra Tee 48.

NYT: Hvis man er syg eller skadet, må man indkalde en reserve, som spiller kampene, indtil den oprindelige spiller er klar igen. Reserven må ikke have deltaget i turneringen samme år.

Der spilles der med max SPHC 36 !!!!!

Parrets spillehandicap beregnes ud fra en formel. Spilleren med det laveste spillehandicap vægter 60 procent, mens makkerens spillehandicap vægter 40 procent.

Eks.: Torben har 12 slag og Signe har 18 slag. De spiller med spillehandicap: 12*0,6 + 18*0,4 = 14,4 som afrundes til 14 .

Runde 1 (alle puljekampe) skal være afviklet senest den 10.juni. Runde 2 til senest den 30. juni. Kvartfinaler spilles senest den 31. juli. Semifinaler spilles senest den 31. august. Finale og etv. kamp om 3.plads afvikles til senest den 30. september.

I de indledende puljekampe spilles der kun 18 huller – dvs. står man lige – så er matchen uafgjort og hvert hold får 1 point – sejr giver 2 point. !!!!!!

Sudden death spilles der først i runderne efter puljekampene.

De anførte datoer er at betragte som sidste spilledag for runden. Man har således en måned til at få puljen/matchen afviklet i.

Hvis ikke man kan finde en dato inden for tidsrummet, SKAL matchen spilles den sidste lørdag inden udløbsfristen. Kan parret ikke spille match denne lørdag, bliver man dømt som taber.

Hulspilsmesterskaberne :

Herrer :

Man spiller fra scratch – dvs. ingen spillehandicap !!!!

I de indledende puljekampe spilles kun 18 huller – står man lige er matchen endt uafgjort og hver spiller får 1 point ved sejr får man 2 point.

Semifinalerne og finalen spiller man til den bitre ende.

Puljekampene skal være afviklet til senest 31 juli, semifinalerne til senest 31 august og finalen senest 30 september. !!!!!!

Damer:

Man spiller fra scratch – dvs. ingen spillehandicap !!!!

De 2 første i hver pulje går videre til semifinalerne. Vinder fra pulje 1 møder 2er fra pulje 2 og Vinder pulje 2 møder 2eren fra pulje 1.

Puljekampene skal være afviklet senest 31 juli og semifinalerne senest 31. august.

Finalen skal være afviklet senest 30 sept.!!!

Semifinalerne og finalen spilles til den bitre ende.