banen

Velkommen til Tønder Golf Klub

To tredjedele af banen er ret åben og er derfor mere påvirket af vindforholdene.
Den sidste tredjedel er i en plantage, hvor fairways har en pæn bredde, men er afgrænset af ret åben skov de fleste steder. Det kan give spillere med højt handicap udfordringer.

De største udfordringer på banen er søer, vandløb og grøfter, der mange steder går på tværs af fairways. Vand findes overvejende på de åbne dele af banen.

Gæster kan glæde sig til en velplejet bane i et ret åbent terræn. Spil 9 eller 18 huller og nyd stilheden, dyrelivet og en bane, hvor der normalt er god plads.
Når de mange “klubber i klubben” spiller, er banen stadig åben for alle andre, og de lokale viser gerne hensyn til øvrige spillere.

Greenkeeper:
Christian Outzen